Wednesday, August 19, 2009

Post Match Interview : Ex-skipper Noxs tell his views on the team

After the game, the reporters has interview the ex-skipper who at last made his cameo comeback to the team after missing out 4 games recently. This is the interview.

(Harap maaf, interview dalam Bahasa Melayu)

Soalan: Macam mana game tadi?
Noxs :
Saya amat berpuas ati ngn pencapaian mereka sume. Mereka bermain dlm keadaan yg berterabur pada separuh mase pertama, tp selepas itu, mereke control game. Tapi sayang, byk peluang disia-siakan.

Soalan: Apa pendapat anda tentang team sekarang?
Noxs:
Saya rase, tidak, saya yakin sume pemain muda ini mampu menjadi lebih hebat pada mase akn dtg. Anda boleh nampk kesungguhan mereka terutama di kalangan pemain muda separti Aziwan,Syam,Shahrom dan Luqman. Tetapi, mereka masih kekurangan pengalaman. InsyaAllah, mereka akan menjadi matang secara perlahan2

Soalan: Adakah anda tidak berpuas ati kerana tidak dimasukkan lebih awal?
Noxs:
Tidak langsung. Saya menghormati keputusan captain iaitu Adli. Pada pendapat saya, walaupun saya adalah bekas kapten, itu bkn satu keistimewaan atau alasn ut menjadiakn sy pemain utama. Segala keputusan atas padang dibuat oleh Adli kerana itulah yg saya tugaskan kpd dier sblm saya nk retire dulu.

Soalan: Mengapa anda kembali untuk bermain bersama Dettol?
Noxs:
Saya tak pernah meninggalkan pasukan ini. Saya hya pergi buat sementara waktu utk menguruskan perkara peribadi. Lagipun, setelah mendgr laporan drpd manager Sir Ome, sy rase amat bersemanagt utk kembali menyarung jersi Dettol dan bermain bersama2 pemain2 muda ini.

Soalan: Ini adalah kali pertama anda tidak menjerit di atas padang dan juga kali pertama anda bermain di posisi Striker. Sile beri komen.
Noxs:
Buat ape saye menjerit? Zaman itu dh berlalu. Saya bkn lagi kapten pasukan, saya x perlu bertindak sebagai kapten. Sy hanye perlu bermain mengikut arahan manager dan kapten Adli sahaja. Saya x kisah bermain di mana2 posisi, lagipun saya dh jd pemain veteran. Saya mungkin x selincah dulu, tapi sy masih mampu melakukan cubaan2 yg berbahaya di depan pintu gol berdasarkan pengalaman saya. Itu lah yg saya lakukan dlm game tersebut.

Soalan: Selama ini, anda adlah pengambil utama sepakan percuma di dalm pasukan ini. Menagapa anda tidak ambilsepakan tersebut dlm game menentang Victory?
Noxs:
Sepanjang pemergian saya, saya sudah listkan dan inform Adli mane2 player yg blh ambil sepakan tersebut. Jadi saya mau mereka sepak bergilir2. Itu lah yg berlaku. Kita dpt lihat Che Mad,Song Wei, Reza, Anis, Luqman dan Faiq bergilir2 mengambil sepakan percuma tersebut. Itu adalah sebagai satu taktik demi pasukan ini sendri.

Soalan: Apakah harapan anda terhadap pasukan ini dan pandangan mengenai masa depannya?
Noxs:
Saya akan trus bermain dgn team ini selagi termampu. Season depan, Eng How dan Daron akn kembali semula. Kita mengharapkan Pa'an dapat menyelesaikan mslh permit beliau supaya dapt trus bermain bersama team ini. Secara jujurnya, team ini akn menjadi semakin kuat jika semanagt kesukanan di dlm pasukan dpt dikekalkan. tetapi mereka perlu trus berlatih dan berusaha dgn kuat jika mereka mau terus bersaing dgn team2 yg elit. Jgn cepat berpuas ati dgn pencapaian yg sedia ada krn ia xkan berkekalan. Saya, Che Mad dan Adli akan trus membimbing pasukan ini selagi terdaya.

No comments: